theshitlist

Hurtbulle?

Kategori: Preggoblabla

Idag sa jag upp mitt träningskort. 
Inte då mycket för att jag inte vill träna, har ju alltid tänkt att jag ska ju minsann vara en sån där hurtbulle som tränar och håller mig i form hela graviditeten (kanske för att jag har mycket att ta igen sett till resten av mitt liv?), men för att det uppenbarligen händer grejer i kroppen som gör att man helt enkelt inte orkar göra något mer ansträngande än att ligga i soffan och äta chips. Hur mycket en än vill! 
Och eftersom hot yoga är det enda jag velat syssla med på mitt träningsställe sedan en bra tid tillbaka och jag nu fick veta att det tydligen inte är så bra att syssla med sådana värmeaktiviteter när man odlar en ny människa i sin kropp så kändes det som att det är onödigt att sponsra dem mer. Så jag gjorde det enda rätta och sa upp träningskortet och åkte hem och la mig på soffan och åt chips! 
Nu ska jag bara försöka hitta någon ny, mer passande, aktivitet att försöka engagera min kropp i. Typ gravidyoga, eller vanlig yoga, när höstterminen börjar. För det fattar ju även trötta jag att det här chipsätandet inte är något hållbart... Ska sluta med det. Snart. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: