theshitlist

Sjukdomsupdate

Kategori: Antecknar intresseklubben?

Bra saker med att vara sjuk:
  • En får chans att sova mycket
  • En får chans att titta på "Real Housewives of New York" (även of Miami, men det är inte lika bra. Eller "bra".) Kvalitetsteve!
  • Vågen kan plötsligt visa på -2 efter två dygn, och då har jag inte ens varit sjuk i magen! (Ja, jag vet, inte världens mest hälsosamma inställning, men hey, även jag har dragit på mig lite extrafläsk över jul och nyår)
 
Dåliga saker med att vara sjuk:
  • Dåligt samvete för att sjukdomen råkade infalla med årsbokslutets mest hektiska dag (typ) så vissa andra fick visst jobba röven av sig medan jag låg och snoozade hemma,..
  • Det är inte jätteskoj att må så pass illa att en inte får i sig mer än två piggelinglassar under ett dygn, även om det så att säga bara är snack och ingen verkstad på illamåendet och magontet.
  • Feber är inte skoj. Särskilt inte när man drömmer jättejobbiga + pinsamma drömmar som känns sjukt verkliga, plus att det känns som man har träningsvärk i HELA kroppen, (träningsvärk är ok when it's for a good cause, annars suger det saftigt)
 
Andra saker som säkert är jätteintressanta att veta:
  • Har idag tagit mig ut på promenad för att hämta ett paket på Adolfsberg. Fakta: Adolfsberg är som en blanding mellan djungel och laborynt. Jag tror inte jag lyckats gå exakt samma väg till eller från tobaksaffären/paketstället där två ggr under de snart två åren vi bott här. Allt ser precis likadant ut, fast det ändå inte gör det. Alltså där är ju lite lekplatser och parkeringarna ser olika ut (helt sjukt förresten att det är "betala-dygnet-runt"-parkeringar vid bostadshusen där, dagens spaning, assnålt av fastighetsägaren/-ägarna), anyway så man bör ju ha lite kännetecken, och det har man kanske om man har ett normalt funtat lokalsinne, men jag kanske helt enkelt inte fungerar i miljonprogramområden (vilket jag kan tänka mig att det tillhör?)?
  • Har varit hyfsat rastlös idag (under de timmar jag varit vaken) men har ju inte kunnat tex åka och hälsa på nån alt få besök av nån som är hemma om dagarna för de som är det har ju småbarn/bebisar och då kan ju inte jag komma med mina eventuella influensabaciller: dagens ilands.
  • När man ligger hemma och tittar på Biggest Loser och sånt som visas på dagen så känns det lite deppigt att veta att det kommer bli JÄTTEJOBBIGT att springa nästa gång, när det nu kan bli; dagens ilands nr2

Kommentarer


Kommentera inlägget här: