theshitlist

Dagens överraskningar

Kategori: Blablabla...

Dagens överraskning nr 1: hade fått en betalningspåminnelse på vad jag trodde var avbetalningen på min bil (vilket det på sätt och vis visade sig vara) och tyckte att det var ju märkligt, det ska ju gå på autogiro, dvs alltid bli betalt i tid. 
Överraskning nr 2: fick sedan se en kopia av fakturan påminnelsen gällde och den var på i runda slängor 45. Tusen. 45000:- 
Överraskning nr 3: mitt billån hade tydligen förfallit utan att jag märkt det och nu tyckte de alltså att jag skulle betala resterande money. Uppenbarligen hade de tyckt det redan för en månad sedan men det hade jag visst...missat. Dock lite dåligt av dem att inte skicka ut nåt förnyelseerbjudande?! (Eller som jag smått bitchigt uttryckte det till kundtjänsten "eller ni kanske inte vill ha mig som kund längre?!" Eller ja, så bitchig man nu orkar låta när man är sjuk och just fått reda på att man missat en faktura på 45 tusen...) Spännande dag! Suck! More money, more stuff, more problems! Saknar ibland den tiden jag bodde i hyresrätt och enda lånet jag hade var studielånet. Det behöver man min schääk aldrig ta nån ställning till, det är bara att betala och se glad ut! Nu är det huslån, billån, livförsäkringar, und so weiter. Alla dessa beslut och ställningstagande! Och papper att hålla reda på. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: