theshitlist

Hepphepp!

Kategori: Blablabla...

Idag har jag varit för att fixa nytt körkort! Inte så länge sen sist, bara 2 år, men nytt efternamn = nytt körkort. Har dragit mig för att göra det för att jag hatar att 1: göra tråkiga måstegörassaker, 2: göra saker som innebär att ta foto på mig själv. Men nu var det dags! Eller, var så illa tvungen eftersom de bara har öppet länge på måndagar och nästa måndag börjar gravid-yogan så det var sista chansen att göra det utan att gå ifrån på arbetstid. Och det är ju egentligen jättesmidigt och inte alls särskilt jobbigt att förnya körkort, bara att åka till trafikverket och ta foto i deras automat, skriva på, visa leg i receptionen och sen är det klart. 
Så, kommer dit, knappar in allt man ska i automaten, tar foto. Tittar på foto. Inte särskilt nöjd, bättre än så kan jag tänker jag, trycker på ta om. Tar nytt foto. Inte särskilt nöjd nu heller... Äh, vad fan! Gör om proceduren en tredje gång, börjar nu bli ganska trött i ögonen av det skarpa ljuset, plus att jag vid det här laget har fått publik av en som står i kö till automaten. Inser att jag får behålla sista fotot hur det än ser ut. Tror jag. Just när jag är färdig så kommer "receptionisten" och säger att det där får jag ta om, för tydligen så stod jag alldeles för nära (hade missat markeringen på golvet). Så, med publik plus att jag som sagt redan stirrat in i det skarpa ljuset tre ggr samt nu började bli lite varm och rosig i ansiktet så fick jag alltså göra om det en fjärde gång och nej, det fjärde fotot blev inte heller särskilt bra. Och sen ska man skriva sin namnteckning på en såndär platta = det ser ut som en treåring skrivit det. Grattis Frida.
 
Men, då var det gjort! 
Nu ska jag bara ta tag i att fixa nytt pass med...
 
 
 
Dagens roligaste: De som kom körande på trottoaren utanför trafikverket. Hoppas inte det var nån som höll på att köra upp tänkte jag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: