theshitlist

Jahapp

Kategori: Blablabla...

Jag var hos naprapaten idag, efter att ha haft fantastiskt ont i min rygg och mina sätesmuskler igår och i förrgår. Hade grym tur som lyckades roffa åt mig en tid efter ett återbud imorse, från att jag ringde tills jag kom dit halv nio hade tydligen telefonen ringt mer eller mindre konstant. Det är tydligen inte bara jag som har överansträngt mig i Springtime-uppladdningen!
Anyways, problemet var väl ungefär vad jag räknat ut själv, en superspänd muskel inne i skinkan som i sin tur gör att det strålar ut i både rygg och lår (eller två rättare sagt, har ju två skinkor, varför bara ha ont i ena liksom? Fast mest i ena.) Anledningen dock, var ju desto mer intressant. Tydligen är där så mycket skumt going on i mitt högerben att efter att ha hört hennes teorier så är jag förvånad över att jag kan ta mig fram, rakt fram dessutom, överhuvudtaget! Så, ser ni nån som ser ut som om hon borde vara med och springa med alla andra under Springtime imorgon, som irrar runt och springer runt, runt, runt konserthuset, så var snäll och ta hand om henne. Ge henne en öl och lite choklad. Säg något snällt.
 
Vad var fel då? För det första har jag mycket mindre muskler i min högra vad än i den vänsta. Det visste jag visserligen om, och det har förmodligen med min vurpa i skidbacken för snart tio år sedan att göra. Har haft ganska ont i det knäet till och från (mest till) sedan dess vilket gjort att jag överkompenserat med andra benet för att inte belasta det onda så mycket. Eventuellt har det fuckat till en massa annat i benet med, och jag är rätt svag överlag i framsidan (och nåt med höftböjaren) vilket gör att när jag ska lyfta benet så använder jag fel muskler, istället för att lyfta så liksom skjuter jag fram det med baksidan = alldeles för överansträngt där. Jaja, då har vi lite att jobba med helt enketl! Ska tillbaka till naprapaten nästa vecka, sen får jag väl börja löpskola mig själv eller nåt. Springa lugnt (nu har jag ju raceat lite med både långpass och backpass) och fokusera på att springa "rätt". Eller mindre fel i alla fall... För springa vill jag ju, mår ju bra av det! Överlag :) Som nån har sagt: "Running is bad for my knees, not running is bad for everything else." Fast för mig är det både knäna och asset, tydligen.
 
Se där, det blev en roman idag! Nån som orkade läsa hela? (räck upp en hand)

Kommentarer

  • Amanda säger:

    Jag orkade! :)
    Plus orkade skriva en kommentar om det!

    2013-05-03 | 22:53:38

Kommentera inlägget här: