theshitlist

Annars då?

Kategori: Blablabla...

Jo...eftersom vi håller på att byta växter på jobb och där blev en del över som bara skulle slängas och fröken H har både enormt lite grönt i huset samt akut(?) kruk-brist hemma så gjorde jag det enda rätta och proppade bilen full med krukväxter. Såg icke klok ut när jag körde hem kan jag säga med en enorm (för min lilla golf) växt intryckt i baksätet och sätet framför framdraget och fällt så mycket det gick. (och då lämnade jag ändå den jag tänkt ta från början, haha, den hade ALDRIG gått in i bilen!). Den stora har blivit placerad på trädäcket, så får vi se om den överlever i solen, annars får jag helt enkelt plantera annat i krukan. De andra tre var i lite mer normal storlek och delvis tog jag dem pga krukorna. Självvattnande krukor kan ju vara bra att ha på trädäcket med tänkte jag. Fast kanske synd att bara dumpa växterna som står i nu, så jag får se hur jag gör, de får kanske vara kvar så länge de lever!
Har spexat till det precis och beställt en foam roller. Så jag kan ge mina stela muskler lite rejäla omgångar här hemma och bli den proffslöpare jag vet att jag gömmer där inne nånstans bakom alla stela muskler, haha. 230 spänn på Sportamore, det kan man väl leva med?
Imorgon är det äntligen fredag igen! Underbara fredag (fast förra fredagen konstaterade jag att det är världens mest meningslösa arbetsdag, ALLA går ju ändå bara och väntar på att klockan ska bli okej att gå hem). Och på lördag blir det Köpenhamn! Kan vi hålla tummarna för att det INTE blir 12 grader och regn som väderappen vill påstå? Sol vill vi ha!!

Kommentarer

  • Amanda säger:

    Klart det blir sol! Pepp pepp! Sol-i-sinne!

    2013-05-23 | 22:21:32

Kommentera inlägget här: