theshitlist

Dagens lista!

Kategori: The shit on the list

Hejhej, trevligt att du är här och tack för tålamodet!
Idag kommer det en lista!
 
Saker jag har lärt mig den senaste veckan:
  • Det där med att sluta äta gluten har varit jättebra för mig. Jag mår bättre och tydligen har jag mycket mindre ont i magen nu mot innan (har ju misstänkt det själv men när den man lever ihop med säger att det är stor skillnad så är det nog så).
  • Det där med att spexa till det och strunta i att man inte äter gluten och äta vanlig pizza - bad idea! Shit pommes vad jag mådde kasst igår kväll med världens mest uppblåsta knipiga mage. Fuck gluten!
  • Sodavatten är inte ungefär samma som sockerdricka och står det förstnämnda som ingrediens i en drink så ska det inte bytas ut mot det sistnämna. Det blir inte bra.
  • "Sodavatten" och "Club soda" är tydligen helt normalt att skriva som ingrediens i drinkrecept men för helsicke, ska man veta vad det är översatt till vad som finns i butikerna bara sådär?! Om man är född efter nittonhundrafrösihjäl? Sodavatten...hmpf!
  • Mojito är min bästa drink! När man inte gör den på sockerdricka alltså.
  • Har man en hel myrkoloni i komposten beror det på att det är för torrt i den. *inväntar utdelning av vuxenpoäng på den punkten*
  • Tomatplantor och luktärtsplantor ser ungefär exakt likadana ut precis när de börjat växa. Därför kan det vara bra att märka upp vad det är man har i vilken kruka. *note to self för framtida bruk* Nu börjar de dock hitta sina identiteter.
Slut på lärdomar, over and out.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: