theshitlist

Gjort idag:

Kategori: Blablabla...

  • Bakat glutenfria scones för första gången
  • Gjort "american pancakes", (även de glutenfria) för första gången
  • Inte instagrammat lyxfrullen jag fick till pga blev inte alls tjusigt. Så nån bild blir det inte!
  • Satt eld i micron
  • Lärt mig att pappret runt ett smörpaket inte är kompatibelt med microvågsugn. 
  • Lärt mig att om man vill sätta eld på någonting i micron så räcker två-tre sekunder för ett smörpaket
  • Lärt mig att om man vill snabbmjukatill smör inför bakning så ska man göra det i kastrull på spisen, eller bara låta det stå framme i rumstemperatur ett tag, eller lägga smöret på en tallrik och micra det lite lätt. Bara smöret alltså. Inte pappret. Är alla med? Detta visste jag nog redan innan eftersom jag brukar hålla mig till de andra (godkända) alternativen. Men idag ville jag visst spexa till det!
  • Lärt mig att om jag kallar på P när han är inne på toa och säger till honom att komma SÅ FORT HAN BARA KAN, så kommer han faktiskt väldigt snabbt. Dock löste jag situationen själv, men tänkte att det nog var bra att kalla på honom direkt utifall att det skulle gå åt helvete...

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Haha, du är rolig! Snart får du skriva en bok :) Vi kan prata mer om det över en lyx-frulle! Eller på beachen i Spanien! Woop Woop! Om 4 veckor!!!

    2013-07-14 | 21:32:40

Kommentera inlägget här: