theshitlist

Dagens lista!

Kategori: Blablabla...

Bäst vs. Sämst idag (hittills):
 
Bäst 
  • Köpte en rätt nice sallad till lunchen i Maxis plocka-själv-disk. Bra när man kan välja själv och bara ta det göttiga.
  • Att det just nu är tre timmar tills jag lämnar det här stället och tar lite semester!
  • Sa jag att jag har semester snart?
  • Är rosa från topp till tå (nästan), vad kan gå fel?! (för svar på den frågan, se nedan)
 
 
Sämst
  • Beslutet att åka till Maxi vid lunch idag. Eller att åka till Maxi idag. (Att åka till Maxi ö.h.t.?) Skulle dock handla till jobbet så de klarar sig nästa vecka när jag är borta (hahaha, de klarar sig aldrig utan mig) så det var inte mycket att be för.
  • Att jag varit på Maxi och nu känner mig död inombords. Fasiken vad jag har börjat hata det stället! Tacka vet jag Ica Brunnen...
  • Att se sin spegelbild i en ruta och inse att man ser ut som en jäkla tomte i pyamas i sina rosa byxor + rosa tröja.
  • Dessutom har jag häng i brallorna (och det är ingen modell som gör sig bra med häng), men man kan ju alltid inbilla sig att det INTE beror på att de töjt sig utan hänger i häcken för att jag blivit så jäkla smaaaaal och vältränad!
  • Fel dag att ha flipflop på sig när man ska ut på ärenden. Regn i sandaler = inte skönt. Torkar dock fort!
  • Att där nånstans i min sallad (i bönröran tror jag) var något som jag tror var koriander. Jag är inte helt okräsen, det kan jag erkänna. Men jag KAN äta det mesta, inte mycket som går fetbort. Men koriander alltså... Känner mig som en liten unge, klöks inte men ni vet steget innan det? När det liksom kröker sig längst bak på tungan och hela huvudet skrynklar sig? Där har ni mig när det gäller koriander. Jävla mög att ha i maten!
Måste erkänna att jag kämpade som fan med att komma på fler saker att skriva på "Bäst"-listan för att jag inte ville att den skulle vara kortare än "Sämst"-listan men jag kommer inte på nåt just nu! Är dock inte så negativ idag som det kanske kan verka... Är nog det där jävla Maxi-besökets fel bara.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: