theshitlist

Gårdagens biobesök

Kategori: Antecknar intresseklubben?

Jag höll mig min schääk vaken hela filmen igår! Den var bra, trots att den hade ett sånt där slut som jag inte gillar riktigt, men jag var beredd så det var ok.
 
Saker jag inte gillar i filmer:
  1. När filmen slutar olyckligt. (men kom igen liksom, man väntar hela jävla filmen på att de ska få leva lyckliga i alla sina dagar och så bara dör de eller gifter sig med fel folk eller nåt annat dåligt!)
  2. När filmen bara slutar. Utan nåt riktigt slut. (där tappade första Sagan om ringen-filmen till exempel mig, blev så jävla sur att jag i nästan tio år har vägrat se de efterföljande filmerna, men värst är när det blir världens antiklimax. Man sitter hela filmen och väntar på att det ska sluta antingen lyckligt eller olyckligt och så bara slutar det. Man får inte veta. Jävla lata, snåla filmmakare som inte kan göra sitt jobb och göra FÄRDIGT FILMEN! Typ.
  3. När de bara ska hålla på och skjuta ihjäl varande hela tiden! Eller skjuta hela tiden, för ibland undrar man hur dåliga skyttar de kan vara som måste avlossa så många skott och ändå dör de aldrig. Bara ljudet av det stör mig nåt fruktansvärt. Som tur är har jag en hänsynsfull sambo som passar på att kolla på actionfilm när jag inte ska vara hemma, men om jag kommer hem innan den är slut så blir jag på dåligt humör bara av att höra ljudet!
  4. När djur dör. Värre än när människorna dör(?). Förmodligen för att de i regel är mer oskyldiga och hjälplösa. 
  5. När filmen är så jäkla obehaglig att det blir jobbigt att vara ensam hemma efteråt. (Kanske just därför jag knappt sett en skräckfilm sedan jag flyttade hemifrån...)
Saker som var bra med Hobbit: fina miljöer emellanåt (åååh, vad jag skulle vilja bo i ett sånt där hobbithus som ligger i en gräsklädd kulle med runda fönster och dörrar!), magi, kaniner och igelkottar och roliga karaktärer. Men vad i helvete är det för fel på folk? Jag tycker jag har liten blåsa och svårt för att sitta still men det var ju jääävorn vad folk skulle upp och gå på toa på bion! Är det svårt att kissa innan filmen börjar eller?? Ok om det hade varit ett par stycken men det var säkert 20. Av typ 70 i salongen? Nu blev jag gnällig tant igen (but I do not care!).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: