theshitlist

Dagens prestation

Kategori: Antecknar intresseklubben?

Imorse låg jag och laddade länge i sängen. Laddade för att gå upp, klä på mig, snöra på joggingskorna och sticka ut. 
Jag laddade och laddade och laddade (för jag visste att det är KALLT ute. Och jag tycker verkligen inte om kallt!)
Tillslut tog jag mig upp i alla fall, och gör misstaget att titta ut genom fönstret... Det är alltså inte bara kallt, det har snöat inatt också! Jippikayey...
Det är tre veckor sen sist och nu när jag har varit så jävla duktig och hållt uppe springandet hela vintern så vill jag ju inte tappa det helt nu och även om jag inte är i nån toppform så är det stooor skillnad på att börja springa igen på ruta ett, jämfört med att ha sprungit en gång i veckan i alla fall sedan rätt länge. Så ut skulle jag, vare sig jag ville eller ej, om det så bara skulle bli ett varv runt kvarteret!!
5 km blev det (en km jogg först sen 1 minutsintervaller jogg/gång), och det är jag sjukt nöjd med, med tanke på ryggproblem och grejor den senaste tiden så var det nog alldeles lagom.
 
Och när jag sen kom hem och började skotta så kom ena grannen förbi och sa att det inte är lönt att skotta för det ska smälta bort imorgon. Och vem är jag att säga emot då liksom? Man ska lyssna på di ändre, sa jag till mig själv och gick in i värmen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: