theshitlist

Dagens ups and downs

Kategori: Antecknar intresseklubben?

  • Har köpt en ny mössa. En vårmössa! (dvs lite tunnare än min supervarma ullmössa från RÅH. Eller någon av mina andra ullmössor. Från RÅH. Har nog en fyra stycken i gömmorna. Sponsrad?) Jag som vägrade ta på mig mössa länge har till och med funderat över om det inte kan vara ok att ha på sig det en hel dag om man har en bad hair day. Sen kom jag på att jag är 30-isch och inte 13-isch. Attans!
  • Har varit på ansiktsbehandling idag! Tänk att man kan betala för att bli plågad i en timme, och ändå känna sig nöjd med det. Men när det kläms på grejor så att det gör satanigatanont, svider i ögonen av fransfärgningen och ögonbrynen vaxas (nu har jag ju iofs inte så buskiga ögonbryn, mest lite fjun) så kan man ju undra vad man håller på med. Fast det är ju inte bara pina, mest skönt med, med masker och massage. Jag som har världens jäkla dille på att klämma och pilla på allt som klämmas och pillas kan, "lovade" mig själv runt min födelsedag att detta året ska jag sluta upp med det där och gå på regelbundna ansiktsbehandlingar istället (likaväl som jag inte är 13 längre så är jag inte 20 längre heller, det märks att huden inte återhämtar sig lika väl längre när man är osnäll mot den). Det började lite dåligt men nu jävlar är jag på banan, bokade till och med in en ny tid om två månader!
  • Strax efter att jag suttit och berättat för några kollegor att jag minsann skulle få fyra lediga dagar ihop med min kille lör-tis så messade han och berättade att han måste jobba på lördag. Oväntat? I think not so much. 
  • Jag ska minsann få tre lediga dagar ihop med min kille sön-tis! Det ni, är två mer än jag brukar få.
  • Var och handlade mat, skulle köpa lite glutenfria alternativ till pasta och mjöl eftersom jag bestämt mig för att äta glutenfritt ett tag och se om jag mår bättre av det. (Fick höra i helgen att man kan vara glutenintolerant utan att det ger utslag på blodprovet de tar först innan de går vidare att undersöka det, och tyckte att det kändes som ett ok alternativ att testa att utesluta, jämfört med alternativet insistera på att de ska trycka ner en slang i magen på mig). Tänkte att det här blir inga problem, har känt mig jäkligt pepp på att testa det ett tag. Sen hamnade jag vid bakgrejorna och drabbades av plötslig sorg. Tänk om jag faktiskt kommer fram till att jag inte tål gluten! Inte för att jag bakar jätteofta, men WTF! (morotskaka! brownies! kladdkaka! buhu...) Jaja, man får väl se det som en extra utmaning i så fall. Skulle ju faktiskt bli jätteglad om jag någon gång kunde komma på vad fan det är min kropp inte tycker om.
Långt babbel idag, over and out på det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: