theshitlist

Förlåt mig garderobsutmaningsguden, ty jag har syndat.

Kategori: Garderobsutmaningen!

Var på Lager 157 igår när vi ändå hade vägarna förbi Höganäs och vips så hade jag shoppat en massa! (Eller vips och vips, det var en svettig och ångestfylld process med många svängar inom provhyttarna). Men men ska man synda ska man väl göra det ordentligt? Jag ska ju inte köpa billigt slitochsläng-skräp så egentligen hade det väl varit bättre om jag köpt en dyr kvalisortgrej istället för en massa cheap crap, men men, gjort är gjort!
Det blev en svart tricot-klänning (som jag faktiskt redan har använt), två sweatsirts (har kommit fram till att jag behöver vanliga långärmade tröjor att ha hemma när jag går och fryser, och har till och med kollat om P har nåt jag kan sno men det hade han inte, så det var ju rätt planerat att jag skulle fuska och köpa det), två toppar (förmodligen skitonödigt men de kändes som bra-att-ha-tröjor), en svart skjorta/blus, en sjal, ett fempack svarta strumpor ( DET behövde jag faktiskt på riktigt!!) och två par raggsockar. Sjalen och raggsockarna ursäktar jag med att jag är en frusen själ och det kan man aldrig få för mycket av! 1020:- blev det för det kalaset. Nästan samma som EN tröja som jag suktade efter inne på Magasin 36 kostade. (provade den till sist men som tur var satt den inte särskilt klockrent på mig!)
Så ja, jag har fuskat och jag står för det!! Tänker dock inte se det som ett misslyckande utan mer en smärre prick i protokollet, nu kör vi vidare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: