theshitlist

Dagens skitlista!

Kategori: Blablabla...

Saker jag (älskar att) stör(a) mig på på facebook:
 
1. Folk som fiskar. Efter uppmärksamhet, medömkan und so weiter. "Åh suck" kan det typ stå i statusuppdateringen och så ser man riktigt framför sig att den som skrivit det sitter vid datorn och väntar på att någon ska fråga vad som hänt.
 
2. Folk som fiskar och sen när någon rycker i kroken och frågar vad som står på svarar "kan inte ta det här på fb, ring mig/skriv på chatten/eller nåt sånt". SKÄRP DIG!!!! har jag lust att skriva då. Men det gör jag inte.
 
3.Folk som har "hemliga namn" på fejjan, typ "Helen H-ström". Är det för att folk inte ska hitta er? Vad är det som är så hemligt? Rädda för att FBI ska få för sig att undersöka era tråkiga liv närmare och googla era namn? Så sitter de hemma och gnider sina händer och säger för sig själva: "hehe, den gubben gick inte! Försök ni söka efter Helen Hellström, finns inte!" Eller?
 
4. De som har bild på sitt/sina barn som profilbild istället för sig själva. "Jag har fått barn och nu är jag bara mamma/pappa! Mina avkommer är numera allt, jag finns inte mer, så därför får barnet numera representera mig".
 
5. De som har en profilbild där de på sig själva med respektive, där partnern är den som syns till 90%. Se kommentar till punkt 4.
 
6. Åh! Par som har gemensamt fb-konto!!! Blev helt till mig för denna hade jag nästan glömt! (Förlåt P's syster med man fast jag är rätt säker på att ni inte läser detta, er gillar jag och ni är så pass gamla att ja...jag vet inte, det får vara ok) Men herregud alltså, vet inte var jag ska börja... Vad är grejen? Om vi bortser ifrån, och utgår infrån att det INTE är för att man har ett sjukligt behov av att kontrollera den andres kontakter och kommunikationer, varför? Är det jobbigt att ha två konton?? För dyrt? Ser framför mig att de par som har detta, det är såna som bajsar med öppen dörr fast den andra är hemma. 'Nuff said.
 
7. Folk som skriver "till" sina barn i sina statusuppdateringar. "Du är det bästa som har hänt mig, älskar dig så mycket Sofia-Lie!! <3 " Hon är tre år, tror du själv hon kommer att läsa detta på facebook? Nä, exakt, gör om gör rätt.
 
En annan som kanske mer skulle passa in på en lista över folk man tycker synd om på facebook är: 
Folk som fiskar efter sällskap men inte får napp. Ni vet de som skriver kl 19 en lördagskväll: "Vad händer ikväll då?" och så är det INGEN som kommenterar. Ingen vill veta var du köpt din tröja... Känns så sorgligt!
 
Åh, nu känner jag att jag spolat ner min karma långt ner i ett utedass!! (jag vet, man spolar inte i utedass, men ni förstår vad jag menar) Om nån känner sig träffad/stött så ber jag om ursäkt, men det är ju ett fritt land och ni stör er säkert skitmycket på saker som jag gör, och det bjuder jag på!! (har dessutom själv nästan gjort något som nästan passar in på en av punkterna, även solen har sina fläckar som man sär...)

Kommentarer

  • L.L säger:

    Hahaha. Vilka bra tips. D har inget fb-konto. Kanske kan jag övertala honom att vi ska ha ett gemensamt (vi börjar ändå oxå bli gamla 😆). Och kidsen som profilbild! Haha.... Passar på att ha lite hemlig signatur oxå....

    Svar: Haha, ja gör det! :)
    Me Me!

    2013-12-08 | 23:35:19

Kommentera inlägget här: