theshitlist

Söndagshäng

Kategori: Blablabla...

Här sitter jag och "tittar" på MotoGP (läs: surfar och äter osthjärtan), för jag är världens bästa flickvän. Världens bästa. Låter kanske lite självgod nu, men jag säger bara sanningen, jag är den bästa, den bästa han skulle kunna ha. Konstaterar det minst en gång om dagen ungefär. Men han håller med (och det låter som han menar det).
Idag har världens bästa flickvän varit ute i trädgården och jobbat (fick ihop 3,5 sopsäckar med löv och grenar, galet), sen lagat mat till min kille som varit iväg och jobbat. Och nu låter jag honom titta på något som låter wrooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooom konstant. Snällt. Imorgon ska jag passa hans brorsdöttrar. För att jag inte har något annat för mig? För att jag tycker det är så vansinnigt roligt att passa barn? För att jag är världens bästa barnvakt? Nej, inte riktigt (särskilt inte det sista, jag suger rätt hårt på det där, egentligen), men primärt för att det blir bättre för P om inte hans bror behöver sticka från jobb innan stängning. (missförstå mig rätt, jag ställer gärna upp och passar både deras barn och mina egna systerdöttrar när det behövs och jag kan, det hör bara inte direkt till de där sakerna som jag är bra på) Jag gör det alltså för att jag är världens bästa flickvän!
Men det är tur för honom att han är världens bästa pojkvän, annars hade han aldrig fått uppleva det fantastiska med att ha världens bästa flickvän. Man får vad man förtjänar när det gäller mig :)
Blogg.se-appen strejkar, därför är jag just nu ännu tråkigare än vad jag faktiskt hade kunnat vara. Hade blivit sjukt mycket mer bloggande och med bilder om den hade funkat (kan vi ju låtsas)!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: