theshitlist

Dagens uppdatering

Kategori: Blablabla...

  • Jag och min syster/träningspartner har varit grymma på träningsfronten denna veckan med milen i Bruces i måndags, Hot Power (yoga) igår och backintervaller i Jordbodalen idag.
  • Min kropp har hittat nya sätt att jävlas med mig och nu har jag ont i mitt vänstra knä (brukar vara det högra som bråkar) på ett sätt jag inte brukar ha ont i knäna. Sitter väldigt "ytligt" uppe och mot insidan precis på knäskålen. Gör mer ont när jag går/joggar nerför än när jag spurtar uppför samt gör inte ont när jag klämmer, men när det gör ont så gör det jävligt ont (och på ett sånt där sätt som gör att man börjar gå med rakt ben för att slippa det, mycket charmigt), diagnos på det någon?
  • Det positiva är att när man joggar med ett knä som gör skitont så känner man inte av benhinnorna.
  • Har jobbat mer intensivt än på mycket länge så nu ska det bli skönt med några dagars vajkajsion.
  • Okynnesshoppade lite på väla idag när jag råkade hitta en fin kjol och en blus (nu tänker syrran kommentera och skriva "Blus? Det sa du inget om!" Nej, det är för att du gick iväg mitt i samtalet, jag köpte minsann en väska med!) och motiverade det med att det är jag värd, har för jävorn gått ner åtta kilo sedan jag var som fetast i somras och det är sådant som jag är dålig på att "fira" eller ta till mig för jag tror att det ändå inte kommer att vara, men nu tänker jag faktiskt vara jävligt nöjd med det! 
  • Jag hatar att packa. Helt värdelös på det. Men blusen får följa med på äventyr! (ja, blus, gomma)
  • Slut på meddelandet.

Kommentarer

  • Amanda säger:

    Ursäkta om jag inte verkade vara intresserad av din shopping men jag var så väldigt fokuserad på att komma iväg ut och springa! :) Och by the way, så sa du ju att det skulle vara snyggt med en vit topp till kjolen som jag noterade att du sa att du köpt på Lindex och hade både prickar och fickor och jag minns tom storleken! Men den avslöjar jag inte här...
    Ses kl 05:40 // Mvh TaxiAmanda

    2013-04-10 | 22:12:55
  • Löpartomten säger:

    http://www.runnersworld.se/artiklar/lopares-vanligaste-skador-loparkna.htm

    Löparknä?

    Svar: Tackar som svarar men jag tror inte det! Löparknä är nog det där jag ofta känner av på högerknäet, detta känns inte alls likadant eller på samma ställe... Säkert nån form av överansträngning, får hoppas att det går över snart med hjälp av lite Voltaren-gel, annars får jag väl besöka någon som kan klämma lite på mig!
    Me Me!

    2013-04-11 | 10:36:25
  • Pillertrillaren säger:

    Voltarengel och all annan smärtstillande gel är lika effektiv som aprikoskompot eller hårgele enligt ortopeden jag gick till med min hälsporre. Voltarentabletter är däremot bättre än en tunna öl på en AW. Men inte efter träning då de försämrar återhämtningen.

    Svar: Tror det har lite att göra med vad det ska hjälpa mot. Har haft nytta av Voltaren förr men det var en annan sorts ont/skada, och just det mitt knä håller på med nu vet jag inte om det egentligen hjälper mot... Svårt att säga eftersom smärtan kommer och går enligt något helt oförklarligt mönster, omöjligt att veta om det ens hjälper tillfälligt!
    Me Me!

    2013-04-16 | 20:38:36

Kommentera inlägget här: