theshitlist

Helgen

Kategori: Blablabla...

...har varit bra. Riktigt bra!
Varför kan det inte alltid vara 20 grader och solsken på lördagarna? Och en ledig karl på det, lunch samt fika på stan med kära vänner, lite shopping, middag på kvällen med samma gäng som lunchen och det mesta bara flöt på liksom. Härligt.
Söndagen bjöd på fika med görlsen. Det är en bra tradition vi har startat, ses på söndagar då och då och se till att boka in en ny dag innan vi skiljs åt! Man behöver snacka av sig lite, och fajsbok räcker inte för att hänga med i vad som händer i allas liv, särkskilt inte nu när fler och fler börjar bojkotta.
Nu är det måndag igen och hösten gör sig mer påmind (i lördags kändes det som vår!). Jag hade funderingar på att börja/testa att ta bussen till och från jobb. Men sen när jag tittade närmare på det så insåg jag att det tar 40-50 minuter enkel resa inklusive promenad till och från bussen och då kan man säga att jag tappade suget litegrann. Jag går ju för jävorn hela vägen från dörr till dörr på 45 min!? (med bil tar det typ 10) Bussen som jag fått för mig går raka vägen mer eller mindre kör ju tydligen världens jäkla omvägar på vägen... Får nog tänka över det där lite mer. Skaffa ordentliga regnkläder istället och cykla kanske?
 
Anyways, ny vecka och nya möjligheter! Eller som de på jobb säger: spännande att se vad som kommer att hända denna vecka! (eller som någon högt uppsatt, nämner inga namn eller titlar, sa: "Jippie, det är måndag, eller vad det är det står på vår bussreklam!")

Kommentarer


Kommentera inlägget här: