theshitlist

Bloggar dåligt?

Kategori: Blablabla...

Har väl inte haft så mycket att säga helt enkelt.
Insåg imorse att jag i princip inte kommer att träffa min kille på hela veckan. Det är tråkigt som fan. Men å andra sidan är det väl bra att jag känner så. Jobbigt om jag bara "åh, fy fan vad skönt!". Han har jobbgrejor några dagar, sen ska jag leka viktigpetter och åka på jobbgrej i el Stockholmo.
 
På tal om jobb, och ingenting, en kille på mitt jobb berättade att han blivit farfar. Och jag säger "kille" för i mina ögon så är han en kille som är några år äldre än mig bara. Han är visserligen 42 och har en son som är 20, så helt jävla orimligt är det ju inte om man ska analysera, men det var jävligt svårt för mig att ta in. En farfar är ju...en farfar. En lite äldre man. Inte nån som jag inbillar mig att jag är nästan ungefär bara lite yngre än. Jag reagerade nog som om han sagt så här ungefär: "Såhär är det Frida, nu knäppte någon precis med fingrarna och alla världens elefanter blev rosa, fick glitternagellack och lila vingar och flög gemensamt till sverige för att ta över kungahuset och utnämna Averige till Kladdkakelandet, så från och med nu måste ALLA äta kladdkaka varje dag kl 19." Fast på grekiska. Can you picture it? Så såg jag ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: