theshitlist

Sagan om flickan och den gula lampan

Kategori: Blablabla...

Man söker en lampa att hänga ovanför köksbordet. Men hittar ingen fin nog som man tycker passar in. Tills en dag när man hittar en fin gul lampa i en affär som tillhör en stor haralltmankantänkasbehövafråntopptilltåavbådekroppochhem-kedja.
 
Men man kan inte riktigt bestämma sig ändå.
Så man velar.
Och velar.
Och velar lite till.
 
 
Tills man en vacker dag tänker att nä nu jävlar är det dags, kom mr Sambo så går vi och köper lampan! Sagt och gjort. Eller inte så mycket gjort, för när man kommer till lampaffären (eller rättare sagt affären som även har lampor) och hittar just denna sort på rea och allt, så visar det ju sig självklart vara så att just gula, de är slut. Silver/metall finns. Vita finns. Gula finns inte. Suckåstönåtypiskt! 
 
Flickan kollar nätet, kollar andra affären som ligger på stora köpcentrat, kollar tredje affären som ligger på lilla...köptcentrat är väl att ta i med, söderpunkten i alla fall. No yellow lampa to find. 
 
Här hade kanske normala människor gett upp. NORMALA. 
 
Men inte den här tösen. Det var ju faktiskt den lampan vi skulle haft, erkänner till och med mr Sambo efter några försök att hitta nån annan som kan passa. X antal ggr har det tittats lite extra efter den där jäkla lampan, typ "ni har inte hittat ett ex längst bak på lagret?". Nope.
 
Men skam den som ger sig! Vad skådade mina blågrågröna ögon i butik nr 1 idag!? Alltså samma butik som jag tänkte köpa lampjäveln i för en månad sedan men där bara de andra färgerna då fanns att tillgå? I samma butik som jag varit i efter det då det inte funnits någon kvar, ens i de andra färgerna? Min lampa! 
 
Tjoffar åt mig den direkt och spatserar bort till kassan (och innan det hade blivit min tur var det två olika damer som kommenterade den i stil med "så du slår till på den, ja den är himla snygg, var också lite sugen!") och framme i kassan säger butiksbiträdet (efter att jag sagt nåt i stil med "var har ni gömt denna? jag har letat som en galning efter den") "vad var det den kostade...det är ju den sista, det blir väl halva reapriset på den!". Jo man tackar!!
 
Så, det här var den ytterst intressanta romanen om när jag äntligen köpte en matbordslampa. Väl spenderade minuter att läsa om va?
 
Kontentan är i alla fall: den vinner som är trägen, och skam på torra land den som ger sig!

Kommentarer

  • Amanda säger:

    Här hade det passat bra med en bild på "The Lamp" :o)

    2012-08-24 | 09:27:38
  • Jennie säger:

    Vilken tur då! Bild på gula lampan vill vi se, den måste ju va nåt lite extra :)

    2012-08-24 | 13:04:47
    Bloggadress: http://jenniebengtsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här: