theshitlist

Dagens pro/con list

Kategori: The shit on the list

Det här kommer bli det längsta inlägget i den här bloggens historia (hittills), så håll i hatten!

Eftersom jag levt ett ganska smärtsamt och handikappat liv i nästan två dagar nu (smällde till i ländryggen igår morse, förmodligen en sträckning) så kanske det kan vara på sin plats med en utvärdering av för- och nackdelar med en smashad rygg. (tydligen får man inte kalla det ryggskott för då kan någon som haft ett "riktigt" ryggskott ta illa vid sig för "det där är minsann inget ryggskott för när jag hade ryggskott kunde jag inte resa mig upp")
Fördelar:
  • Man slipper plocka upp saker man tappat på golvet.
  • Det går att laga mat, men bara på spisen (kan inte böja mig och sätta in/ta ut saker ur ugnen) och man måste vara kreativ eftersom det bara går att använda saker som står på de övre hyllorna i kylskåpet. Hejja kreativiteten!
  • Man blir ompysslad (om man har en kille som kommer hem från jobb innan man hunnit svälta ihjäl. Tror jag)
  • Man får lov att tröstäta för att det är synd om en. Om någon handlar nåt att tröstäta till en, orkar inte gå in i affären själv.
  • Häcken borde bli astight för jag är så spänd i häckamusklerna (överkompensation för vad ryggen inte klarar?) att det känns som den hoppat upp en våning.
Nackdelar:
  • Man kan inte plocka upp saker man tappat på golvet. Detta är tråkigt om det tappade är något man behöver. Eller när städerskan på jobb kommer imorgon och undrar när jag blev för fin för att plocka upp mitt eget mög.
  • Det gör ont.
  • Alltså jävligt ont! Fatta hur många rörelser som nedre delen av ryggens muskler är inblandade i!?
  • Ser ut som en höggravid kvinna när jag går, jag menar gungar, fram. Inget illa om gravida kvinnor, men de har iaf en lite positiv anledning till att de ser ut som de gör.
  • Och när jag hoppar in i och ut ur bilen ska vi inte tala om! 87-årig gobbe på det! (och det där med "hoppar" var en sjuk överdrift för vad jag gör för tillfället)
  • Det pajjar min nyupptagna löparkarriär jättemycket, Springtime är om lite drygt tre veckor, jag har fan inte tid med sånt här!
  • Sa jag att det gör ont?
Överlag får pajjad rygg 0 av 5 toasts. Det är nog nåt av det jättesämsta man kan göra om man ser till det allmänna livet. Som ass-träning? För tidigt att säga, får ev återkomma med det.
Nu: slappa i soffan med min kära vän värmedynan, köss å hej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: