theshitlist

Kan vi prata om det här med gjutjärnsgrytor?

Kategori: Blablabla...

Alltså, jag veeet ju att man inte ska använda diskmedel. Ska. Inte. Använda. Diskmedel. Men vad fan, det kan ju inte bli rent, alltså hygieniskt rent, utan?? Om jag har gjort en flottig köttfärssås och sen bara diskar ut med varmt vatten, även om jag gör det skiiitnoga, så känns det ju som där borde bli värsta bakteriekalaset i (de osynliga) fettresterna i grytan. Som bara frodas och partajar loss tills det är dags att använda den igen...eller? Hur gör ni??
Mvh Vilsen i världen

Kommentarer

  • Amanda säger:

    Jag använder också lite diskmedel. När inte K ser det. Sen återfettar jag grytan med lite olivolja på en bit papper :-)

    2014-01-17 | 08:34:45
  • Löparnörden säger:

    Använder vansinniga, jag säger vansinniga mängder diskmedel. Har våra grytor klagat? Näää!

    Svar: Fast vår klagar när vi använt diskmedel...
    Me Me!

    2014-01-17 | 22:49:36

Kommentera inlägget här: