theshitlist

Söndagslista

Kategori: Blablabla...

Saker man kan göra när man inte har något bättre för sig:
  • Gå in på Pinterest och repinna en massa som bästa Pinterestkompisen pinnat sen sist man var inne. Plus lite till, typ fina bilder på hem med rosa innertak och roliga tårtor.
  • Rota fram hur man tar bort folks/fb-vänners korkade statusar/likear/delande som man helt enkelt bara vill slippa se i sitt flöde. Typ som dagens exempel: nåt rasistiskt mög (allt är självklart invandrarnas fel! Alla invandrare, så klart.). Blir så trött (på både de som skriver/gillar och mänskligheten i största allmänhet). Borde man kanske plocka bort dem helt? Och berätta varför? Pallar inte just nu, börjar med att mörka så jag slipper se det i alla fall. Spenderar alldeles för mycket tid på fb för att ha en massa som får mig på dåligt humör där!
  • Googla gamla lagfarter för att se hur länge grannarna bott här (och ja, vad de gav för sina hus). Jag är en mästersnokare! Skyller det på mina år på Eniro när jag sitter med ett fönster lagfarter, ett fönster ratsit.se, ett fönster eniro och ett fönster hitta för att få fram så mycket info som möjligt. Fattas bara att man kollar upp folk på fb samtidigt, men så pass snokig var jag faktiskt inte! Och till mitt försvar så var det inte planerat att jag skulle snoka. Började med att jag hade hört att en gammal kompis köpt hus och skulle se var det var nånstans. Kom dock ingenstans där, det var nog för tidigt.
  • Sätta nejlikor i apelsin.
  • Tvätta
  • Äta chips
  • Skotta (fast det har vi inte gjort, vi har fortfarande inget skottningsredskap. Skulle vi fixa i dag men iom klass 2-varning kändes det som en dum idé att sticka ut och köra)
  • Skriva lista på vad vi vill göra innan vi fyller 40. Den blev dock inte så lång, får jobba vidare på den en annan dag.
  • Skriva lista på vad som ev ska införskaffas på Plantagen imorgon. Julkärve, julgransslinga, snöskottningsspade und so weiter. Är det för tidigt att köpa gran, undrar vi med?? Någon som vet?
  • Och när vi ändå är inne på rådfrågning: vad gör jag för fel med mina amaryllis, de blir så höga att de välter i mina amaryllisvaser?? 
  • Är det amaryllis de heter? De på lök som man sätter i nån vas-grej med rötterna i vatten? Annars, ersätt amaryllis med det namn det ska vara i övre punkt. Är värdelös på att komma ihåg vuxensaker som växtnamn och sånt.
PoK!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Hyacint? Brukar hända mig också, kommer inte ihåg varför de välter, de kanske är så bara..?

    Svar: Hyacint it is! Tyckte väl det lät fel när jag skrev det!
    Me Me!

    2012-12-13 | 21:44:47
    Bloggadress: http://jenniebengtsson.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Alla vet väl att hyacinter är självmordsbenägna?

    Svar: Anonym? Gissar på Micke!Rymningsbenägna i alla fall!
    Me Me!

    2012-12-13 | 23:41:20

Kommentera inlägget här: